onsdag 27 juni 2012

Jag visste det!

Mitt underhudsfett är bara av godo... *hrm* Ja ok, nästan bara av godo i alla fall. Det långa terrängloppet i September kommer gå kanonbra. Jag känner mig trygg! ;-)

Från Marathonbloggen på SvD:

"Det mesta talar för att balansen mellan energiåtgång och energtillgång i ditt fall inte stämt. Till nästa gång bör du dels se till att inte vara helt ”lean” (tillåta dig att ha lite fettdepåer) och att vara ännu mer noggrann med att ladda energi inför loppet. Den lilla energi man kan få i sig via sportdrycker under loppet är marginellt i förhållande till betydelsen av underhudsfett och glykogendepåer i lever och muskulatur. Tyvärr gör många misstaget att träna ”för säkerhets skull” för nära loppet och att inte ladda tillräckligt seriöst. Vill man prestera bra är det extra viktigt att lära sig hur detta går till."

Ingen deffning här inte...
(Och jodå, det finns mer underhudsfett än det "råkar" se ut som på just den här bilden. ;-)

5 kommentarer:

  1. Haha härligt då kanske jag kan springa runt jorden bara på mitt underhudsfett ;D Höhö :D

    SvaraRadera
  2. Haha! Vad kul ;-) Jag är en av dem som inte tar laddningen inför tävlingar på allvar, har svårt att sitta still så det blir ofta träning tätt intill tävlingen.

    SvaraRadera
  3. Intressant. Vad klassas som lagom? ;)

    SvaraRadera
  4. Nej vet du... på den där magen finns inget underhudsfett! :) Men du klarar dig nog ändå :)

    SvaraRadera
  5. Så är det! Därför är tjejer bättre och bättre jämfört med killar på längre och längre distanser. Kolla bara på de riktiiiiigt långa ultraloppen, där kan tjejer vinna!:) Plus att underhudsfettet är helt nödvändigt för hormonbalansen ju...

    SvaraRadera