onsdag 15 juni 2011

Där rök oskulden.

Min "springa-med-annan-person-oskuld" alltså! Jag är normalt sett lite av en ensamvarg när jag tränar. Jag har inga problem att träna med någon annan och ofta kan det vara riktigt kul, men jag tränar lika gärna på egen hand.
FRAMFÖR ALLT när det gäller att springa/jogga. Jag tycker det är svårt att hitta människor som springer i det tempot som jag har. Antingen springer de långsammare eller också springer de så in i helvete fort...!?

Gårdagen bestod av det först-nämnda. En tjej som innan vi begav oss ut var mycket tydlig (Ha ha!) med att hon inte sprang mer än 500 meters i sträck. Inga problem för min del. Passet kändes riktigt behagligt. Delvis pga jogging/gång och delvis pga att det var 98 % planmark!
Jag har nog aldrig funderat på det, men det är ju inte direkt sådana rundor jag har här hemma. Här är det backar, backar och mer backar. Ibland nedför men även det är rätt jobbigt. Detta var ju rena lyxen i jämförelse!

Efter att ha genomfört "första" rundan på 4,2 km så gick hon hemåt. Jag kände mig fortfarande pigg och sugen så jag drog en liten sväng till på egen hand. Inte ens efter den var jag extremt trött. Men jag kunde ju inte vara ute och springa hur länge som helst... Hi hi!
Det slutade på totalt 5,86 km och en snitt-tempo på lugna 8,08 min/km. Rätt skönt att inte springa livet ur sig varje pass! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar