söndag 26 juni 2011

Klart man tränar på midsommardagen!

Midsommardagen. Tillbringades i Norra Värmland. Hoppa över träningen? Inte då! ;-)

I brist på gym så var jag såpass förutseende att jag hade packat ner löparskorna. Men upptäckte att jag hade glömt sport-BH:n. Jag lät inte det stoppa mig, även om det var en annorlunda (inte så bekväm) upplevelse att springa med amnings-BH.... Ha ha!

Första 2 km kändes otroligt härliga. Mycket flack mark och nedför och vid halvtid hade jag sprungit på 11 min och 15 sekunder. 5,37 min/km-tempo UTAN gångpauser! :-)
Vägen tillbaka kantades dock av samma sträcka men motsatt håll = mer uppför än jag trodde/kom ihåg. Tänk vad man kan förtränga att det lutar LÄTT nedför! ;-)

Jobbigt var det men jag tvingade mig själv att springa uppför två sega backar, för konditionens skull. Annars blev det mest snabb gång. Hela rundan (4 km) slutade på 6,53-tempo. Under förutsättningarna (backarna) var jag ändå nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar