söndag 5 juni 2011

Det tycks vara något som händer...(?!)

Efter att ha varit ute och traskat över stock och sten med tung packning i två dagar kändes inte ett löparpass som den optimala träningsformen. Men jag orkade inte ta mig in till gymmet en solig dag som denna, så det fick bli en tur in till sjön här hemma istället.

Vad fel man kunde ha! Det kändes riktigt bra! Jag tror att jag gick max 2 minuter av hela rundan, vilket kändes helt fantastiskt. En lite underlig känsla att "plötsligt" känna att man orkar springa lite längre sträckor (allting är relativt) utan att känna blodsmak i munnen! :-)

Sluttiden blev 19:45 vilket innebar ett tempo på 6:34 min/km. Med marginal inom mitt mål vad gäller 35 minuter på Kretsloppets 5 km-bana.

Nu är ju dock denna rundan bara lite dryga 3 km; men vad f-n, jag hade en hel del krafter kvar när jag kom hem, även om jag var LIIITE trött!
Nu börjar nervositeten för målet på 35 minuter släppa litegrann. Nu börjar jag bli nervös över publiken istället.... Ha ha!
.

1 kommentar:

  1. Du kommer klara ditt mål perfekt =) Du kämpar på så bra!

    sv: Anledningen till att jag skulle öka kolhydraterna var för att jag tränar så hårt, då måste jag ha något att ta av. Annars bränner man muskler..

    Kramar

    SvaraRadera