lördag 1 oktober 2011

Första Body Pump-passet på länge. Och det märktes...

På morgonen stod valet mellan spinning, löpning och Body Pump. Det blev det sistnämnda, för det var jättelängesen jag körde styrka. Och det märktes när jag stod där i salen! Jag hade lägre vikter på än jag brukar, ändå blev jag riktigt illamående någonstans mellan utfallslåten (utan vila!) och axelpressen.

Jag var tvungen att sitta på huk och vila i någon minut för att inte kräkas och instruktören såg lite orolig ut, men jag försökte le (om än något stelt).
Sen gick det bra igen och de två sista låtarna (fortsatt axlar och sist mage) kändes ok.

Den allra värsta övningen idag måste varit "dipsen" från step-brädan (på högsta läge). H.E.R.R.E.G.U.D. var klena triceps jag måste ha..??!! Ha ha! Men visst, då kan de ju faktiskt bara bli starkare... ;-D


2 kommentarer:

  1. :-) känner igen mig sååå i ditt inlägg!
    Fast du är ju positiv och ser det som jag, det kan bara bli bättre!

    SvaraRadera