torsdag 6 oktober 2011

Protest! Men lite kräk har väl ingen dött av?

Det blev en kort runda ikväll. Kort men intensiv! Dels för att jag hade tänkt köra intervaller, men jag hade inte riktigt tid till det, så det fick bli någon typ av snabbdistans. Eller fartlek? Eller tja... kalla det vad ni vill. Jobbigt som satan var det i alla fall!!

3,1 km i 5,45-tempo. Inte så snabbt för de allra flesta, men snabbt för en snigel som mig. :-)
Dessutom startade jag lite för lugnt så det blev som följer:
1 km - 6,12-tempo
2 km - 5,47-tempo
3 km - 5,16.tempo (?!)
Och så sista "snutten" 5,25-tempo.


Grym avslutning alltså. Det kändes (konstigt nog) inte så mycket i benen. Däremot var det vild protest från lungorna. Och magen.... Fick två kvälvningar och spydde lite "bôs" (som vi säger här i västgötska skogarna) när jag precis hade stannat. Men illamåendet gick över rätt snabbt efter det. Kroppen behövde väl protestera lite antar jag... ;-)



5 kommentarer:

  1. Bra jobbat!
    Nu har du lurat kroppen rejält!
    Nästa gång så slipper du förhoppningsvis spy :-/

    (ta inte ut dig för mkt bara, men så länge det känns okej så)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jadå, lite illamående ser jag bara som ett tecken på för mycket mjölksyra = "bra"!

    Däremot har jag vid något pass (för längesen) fått riktigt jobbig huvudvärk och sånt är jag mer försiktig med. :-)

    SvaraRadera
  3. Då har du verkligen tränat ordentligt ;)
    Finns en tävling i min blogg om du vill vara med =) Kramar

    SvaraRadera
  4. Det var inget bra att du spydde... Usch!

    SvaraRadera