tisdag 22 november 2011

Äntligen var det dags igen!

Trött, trött kropp! Men härligt, glatt sinne! 
Gud, vad skönt det var att få träna idag. Jag började på löparbandet. Först 10 minuters uppvärmning (gång) och tyckte att andningen kändes tung redan där. Men sen när jag började jogga lite lätt, släppte känslan. Gött!

4,2 km blev det totalt, vilket egentligen inte var planerat. (Så "långt").
Men jag körde uppvärmning (gång) och sen blev det 3 x 5 min löpning/jogging i 6,30-tempo med 3 min gång emellan varje och sen även nedvarvning (gång). Distansen kom visst av bara farten. Oops... ;-)

Efter körde jag lite styrka med fokus på bål-styrka.
* Ryggpress: 45 kg (2 x 20 rep)
* Crunches (maskin): 38,5 kg (2 x 25 rep)
* Latsdrag: 31,5 kg (2 x 20 rep)
* Benpress: 52 kg (2 x 20 rep)
* Axellyft (framåt) 4 kg: 1 x 12 rep/sida
* Axelpress (kettlebell 4 kg): 1 x 12 rep/sida

* Swing (kettlebell): 12 kg (2 x 30 st)
* Situps med viktboll + sidorotation med viktboll
* Plankan 60 sekunder.

Det som kändes mest irriterande var att jag bara kunde ta 52 kg i benpressen. Jag tog ju 65,5 kg sist...?! Började med det och fick upp den, men hade aldrig klarat 10-15 repetitioner... Inte heller 58 kg kändes bra. Kanske bara att acceptera att man tappar lite efter 3-4 veckors uppehåll. Eller också sitter det i huvudet (?)

Men som sagt, skönt att vara igång igen. Nu får vi se hur länge det håller i sig den här gången....? ;-)

3 kommentarer:

  1. Skönt det låter! LÄngtar efter träningsvärk just nu! Och nu finns det ju massor av goda apelsiner i affären, boosta lite där :-)

    SvaraRadera
  2. Åh va skönt för dig att du är igång igen! Stressa inte nu utan öka succesivt under några veckor - annars är det bara risk att du blir sjuk igen eller skadar dig.

    SvaraRadera
  3. Lilla Mimsan:
    Ja, jag får nog göra det. :-)

    Joggandesund:
    Ja, verkligen! :-)
    Jag ska försöka "begränsa" mig lite. Inte alltid kroppen vill ta det lugnt bara, men igår var det som sagt lite lugnare tempo. :-)

    SvaraRadera