lördag 26 november 2011

Stående attacker och styrka armar

Innan spinningpasset igår hade jag lite "dötid" över och passade på att köra bisceps, triceps och axlar. Jag vet inte när jag körde det samtidigt sist, men det är lääängesen!
Herre jösses, vad tok-jobbigt det var?! Armarna var som spagetti efteråt:

* Triceps-curl (maskin) 11,5 kg: 3 x 12 rep.
* Bisceps-curl (maskin) 11,5 kg: 3 x 10 rep.
* Axelpress (maskin) 18 kg: 3 x 12 rep.

Sen var det dags för spinning 45 min. Samma som sist, där bl.a. stående attacker är med.
Första tredjedelen av passet fokuserades på klättring, sen var mittendelen fart och sista delen attacker. Riktigt, riktigt jobbigt att pressa sig med stående attacker* när man är som tröttast...! :-P
Min puls var uppe som max 198 slag/min, ca 95 % av maxpuls. Jag var lagom darrig när nedvarvningen började. Jobbigt men skönt!

* Stående attacker - Tänk klättringsposition, men tyngdpunkten något längre fram och sen högre frekvens/tempo på benen. 

1 kommentar:

  1. Fast man är ju jävligt nöjd sedan efteråt. Så heja dig!

    SvaraRadera