onsdag 30 november 2011

Varför tränar ni?

Jag mätte mig idag, för första gången på över 3 månader.
Det kunde ju varit bättre, men det kunde ju varit sämre också. Inte så stor skillnad. "Mest" hade det hänt på stussen.

Bröst: 96 cm
Midja: 78 cm
Stuss: 97 cm
Lår: 58 cm

Jag vet varför:
1.  Det hände mest i början just för att jag gick för nyförlöst 3-barnsmamma till att träna ca 3 gånger i veckan. 
2.  Det händer inte lika mycket längre, just för att jag inte förändrat kosten (nämnvärt).
3.  Jag har varit sjuk i dryga 3 veckor i november, vilket gjorde att träningen blev lidande.
4.  Jag har inte kört lika mycket löpning som i somras, vilket jag tror fungerar riktigt bra som fettförbrännare på mig.


Det kanske låter som en klyscha, men jag tränar ju egentligen inte för att gå ner i vikt, utan för att bli starkare, få bättre kondis och må bra. Det är ju dessutom roligt att köra slut på sig själv! :-)

Viktminskningen är bara ett litet plus i kanten. För visst fanns (och finns) det några extra kilon att bli av med.

5 kommentarer:

  1. I vanliga fall tränar jag av precis samma anledningar som du tar upp ovan, men som ganska nyförlöst (eller snarare 7 månader sedan :)) tvillingmamma är det nog ändå viktnedgången som hägrar mest just nu. Och att få ordning på mina uttöjda magmuskler som envist vägrar gå ihop och istället låter mig se lite smått gravid ut......

    SvaraRadera
  2. För att må bra först och främst! Ännu vikigare nu när jag är i v 19.
    Sen för att få tillbaka styrka, slippa rygg och bäckenont när barnet är ute. Och få mer energi :-)

    SvaraRadera
  3. Jag tränar för att få utlopp för all min energi och för hälsans skull såklart ;)

    SvaraRadera
  4. Man tränar väl egentligen alltid för att må bra. Det andra brukar komma med. Löpning fungerar bra för mig att bli av med ilska eller annat som man behöver bli av med. *haha*

    SvaraRadera
  5. fantastiskt bra skäl, tycker jag! jag tränar för att vara glad också, man får endorfinrusen på köpet. en härlig kick!

    tusen tack för din kommentar inne hos mig, den gjorde mig väldigt glad. hoppas du har en GRYM kväll trots märkligt ont under träningen!

    SvaraRadera