onsdag 30 november 2011

Hur svårt kan det va´...?!

Tidigare i år försökte jag klara 100 armhävningar efter x antal veckor. Det gick helt klart framåt, med tanke på att jag från start knappt klarade 3 stycken på tå.... Hi hi!
Till slut blev jag uttråkad av att bara köra armhävningar dagarna i ända, så det rann ut i sanden.

Jag blev lite imponerad efter att ha titta på på tranahemma.se  där man skriver om "Enkla övningar för starka armar". Man fortsätter med att man åtminstone ska klara 50-100 på en gång... What? Enkla övningar, my ass! :-O

Vill jag (och ni) ha ett tuff-t/are mål kan jag ju försöka ge mig på detta istället:

Armhävning med klapp. Eller...


Jag menar. Ta den sista här t.ex. Armhävningar när man står på händerna...
(För att citera Linda bengtzing): Hur svårt kan det va´...?!

4 kommentarer:

  1. 100 armhävningar är mycket! Jag har nog som mest fixat 45 eller 50.. sista övningen där skulle jag gärna klara, mäktig!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst hade det varit häftigt att klara den! :-)

    SvaraRadera
  3. Asså, hallå, jag gör den där övningen på huvudet varje dag. Lätt som en plätt!! :p

    SvaraRadera
  4. Handstående armhävningar kör jag med barnen på måndagsgympan (de som är under 6 år har lite problem att komma upp igen) *fingers crossed*

    SvaraRadera