tisdag 29 november 2011

Korta intervaller, men saknar utelöpningen!

Jag saknar verkligen att springa ute, men tyvärr är det nog bara att inse faktum: Jag är för mörkrädd för att våga. T.o.m. här ute i ingenstans där det inte finns några människor, utan bara rådjur och annat, går jag på HELSPÄNN! :-P










Igår blev det korta intervaller på löparbandet istället. Uppvärmningsjogg i dryga 7 minuter och sen 8 repetitioner med 1 minut i 4,35-tempo, med 30 sekunder vila mellan varje.
Konstigt nog blev det inte jobbigare och jobbigare mot slutet, utan 3:e, 6:e och 8:e kändes riktigt sega. Däremellan var känslan helt ok, även om det naturligtvis var tufft! Det berodde nog mer på hur det "flöt på" i steget tror jag.

Jag är i alla fall jättenöjd med 4,35-tempot. Det är t.o.m. lite bättre än de korta intervaller jag körde sist, då jag hamnade på mellan 4,40 och 4,50 ungefär. Det artar sig. Hoppas det "släpper" och att jag så småningom får upp tempot på längre sträckor också. :-)

Efter löpningen blev det lite styrka på gymmet:
  • Benpress 58,5 - 45 - 45 kg: 1x12 + 2x20 rep
  • Bencurl 31,5 kg: 3x12 rep.
  • Inre lårpress 31,5 kg: 2x15 rep.
  • Yttre lårpress 31,5 - 25 kg: 2x15 rep.
  • Tricepscurl 18 - 11 kg: 2x15 rep.
  • Bröstpress (maskin): 18-18-11-11 kg: 4x12 rep.

3 kommentarer:

  1. Härligt pass! Du börjar bli riktigt snabb!

    Kan du inte köpa en pannlampa så du ser bättre i mörkret?

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Bra jobbat!!
    Jag gillar inte heller att springa i mörker. Springer enbart där jag vet är upplyst och i samhället.

    SvaraRadera
  3. Tack det samma:)
    Åh, hoppas på det med.

    SvaraRadera