fredag 17 juni 2011

Dagen startade (nästan) med Intervallträning

Jag var riktigt sugen på att springa idag. När jag snabbt hoppat i löparkläderna och kom utanför dörren upptäckte jag att det var tätt, tätt duggregn... (Smart att inte titta efter först. Eller ja, med närmare eftertanke VAR det nog rätt smart! Ha ha!) Men vad sjutton! Iväg bar det i alla fall.


Det blev först rask gång som uppvärmning och sen totalt fyra intervaller: 3 x 250 meter + 1 x 130 meter och sen lugn nerjogg/gång hem igen. Totalt 2,71 km. Ingen sträcka att skryta med men, men det är ju inte heller tanken med de korta intervall-passen. :-)

När jag sen satt och räknade (som den siffer-nörd jag är) var snitt-tempot (inkl. gången!) 7,12 min/km. Drog jag bort gången och det faktum att jag mer eller mindre gick/lunkade tillbaka efter varje intervall så upptäckte jag att varje intervall hade gått i snitt på 5 min/km-tempo.
GRYMT NÖJD med det!!!

Efter passet var jag helt slut och inte alls sugen på att springa mer (konstigt va..?) Det gjorde nog mycket för konditionen i alla fall. Det lär vi märka framöver.

2 kommentarer:

  1. Det ska du vara NÖJD med för jag är stolt över dig <3 Kramar E

    SvaraRadera
  2. Hur bra som helst! Kämpa på! :-)

    SvaraRadera