fredag 21 oktober 2011

Definitivt miljöskadad! ;-)

Jag bestämde mig för att försöka köra ett lugnt pass. Tyvärr har jag haft lite känning i benhinnorna sista dagarna, så jag stod över löpningen, även om jag var riktigt sugen...

Istället blev det ett pass på gymmet. Först 20 minuter på crosstrainern som uppvärmning och sen styrka med fokus på ben/triceps/axlar och core. När jag väl kom igång kändes kroppen jättefräsch!

  • Triceps push-down (maskin): 11,5 kg. 3x12 rep.
  • Benpress: 65,5-65,5-58-58 kg. 4x15 rep. (65,5 kg var PB! *yeay*)
  • Inre lårpress: 25-31-31 kg. 3x15 rep.
  • Yttre lårpress: 25-25-25 kg. 3x15 rep.
  • "Fällkniven" med pilatesboll: 2x15 rep.
  • Axelpress med kettlebell (4 kg): 2x15 rep/axel (superset).
  • Sidoböj med kettlebell (16-12 kg): 2x15 st/sida.
  • + situps.

Efter en lång, skön stretch gick jag över parkeringen mot bilen. Då kom jag på mig själv att tänka:
"- Hm...Man kanske skulle ta en löprunda också?"
Ha ha! Man har ju blivit helt miljöskadad. Fast på ett bra sätt.  ;-)

5 kommentarer:

  1. Det är en härlig känsla, när man bara vill ha mer, trots att man precis avslutat ett pass! :)

    SvaraRadera
  2. Känner så väl igen mig i det du skriver! :-)
    Det är en drog, fast en bra sådan :-)

    SvaraRadera
  3. Just det där med att känna för en löprunda efter annat pass har jag också varit med om flera gånger. Det är som att kroppen ställer in sig på att det ska springas när jag börjar träna, även om det är en dans eller aerobicsklass jag är på.
    Tråkigt att du har känningar i benhinnorna. Hoppas det bara är tillfälligt! Har du fräscha skor? Oftast tycker jag löpning på band känns mer skonsamt när jag haft känningar i benhinnorna (i vanliga fall springer jag ju mest asfalt vilket ju är väldigt elakt).

    SvaraRadera
  4. Ja det är en underbar last :)

    SvaraRadera
  5. Fitnesscoachen/Jalapeno82:

    Helt sjukt att man kommit dit. Hade någon sagt att jag skulle vilja ut och springa efter ett styrkepass för ett halvår sen hade jag bara skrattat. :-D

    Joggandesund:
    Ja, det är nog bara tillfälligt. Skorna är inköpta tidigt i våras/somras så de är nog ok. Däremot har jag kört lite längre pass än vanligt sista veckorna och jag får nog ta det lite försiktigt/are. :-)

    Christer: Visst är det? :-)

    SvaraRadera