söndag 16 oktober 2011

Långpass med bra känsla!

Igår blev det en långpass (räknat för egen del) på nästan 7,4 km. Jag bruknar ofta ta slut runt 4 km men igår kändes riktigt bra fram till 6 km. Sista knappa 1,5 km var lite sega, men ändå rätt ok.

Jag vet inte om mitt "pannben" har stärkts eller om det gör så mycket att jag har börjat springa med mp3-spelare? Att jag helt enkelt glömmer att det är jobbigt? Hur som helst är det ju bra! :-)

Allra bäst kändes det mellan 4-6 km (när det brukar vara som tyngst?!) Andra och tredje km gick något långsammare, men då var det mer eller mindre terräng (inte obanad, men grymma backar) så där gick det lite långsammare.


1 km: 6,34-tempo.
2 km: 6,57-tempo.
3 km: 7,28-tempo.
4 km: 6,34-tempo.
5 km: 6,02-tempo.
6 km: 5,57-tempo (!)
7 km: 6,27-tempo.
"Sista": 7,08-tempo men då var jag trööööött!

Är grymt nöjd att det kändes så bra såpass sent på rundan för det är inte ofta det händer. Men det syns ju på tiderna per kilometer också. Härlig känsla!

6 kommentarer:

  1. du är så bra!! min stora löparförebild <3 Tack för din omtanke!! Kramar

    SvaraRadera
  2. Oj, vad duktig du är!!! kram kram

    SvaraRadera
  3. Hur ofta tränar du egentligen??

    SvaraRadera
  4. Tack, snälla ni! :-)

    Fru Lindholm:
    Jag försöker hinna med 3 gånger i veckan. Ibland blir det två och någon enstaka gång t.o.m. fyra.

    SvaraRadera