lördag 29 oktober 2011

Stegringslopp och attacker. Oj oj!

När jag väl kom iväg gick det bra. Riktigt bra faktiskt! 
Först vad det 45 min spinning inbokat. Jag som brukar gå på 60 min-passen tänkte att "det här blir lugnt och fint". Mmhm.... Eller inte! :-O

Instruktören la upp passet som ett stegringslopp i två steg. Först 5 låtar där vi skulle öka från 70 upp till 85 % av maxpuls. Sen en 2 min lång återhämtning och sen ytterligare en stegring från 75 - 90 % av maxpuls.

Sista minuten (sittande och stående attacker) var jag uppe i 94 % av maxpulsen. Oooops! Grymt jobbigt, men riktigt, riktigt roligt!
Hur konstigt just ordet "roligt" än må låta tillsammans med 94 % av maxpuls... ;-)

Efter det körde jag sista skiten ur benen med sittande benspark och bencurl. Samt bålträning, triceps och lite bröst som avslutning.

  • Ländpress 45 kg, 3x12 rep.
  • Sittande bencurl 25 kg (båda benen): 2x15 rep.
  • Sittande bencurl 11,5 kg (ett ben): 1x15 rep per ben.
  • Benspark 25 kg, 3x15 rep.
  • Tricepscurl (maskin) 11,5 kg: 3x12 rep.
  • Tricepscurl (5 kg:s vikt över huvudet): 2x15 rep.
  • Mage (maskin) 25 kg: 2x15 rep (superset)
  • Plankan: 70 sekunder
  • Sidoböj med kettlebell 12 kg: 2x15 rep (på varje sida)
  • Bröstpress (maskin) 18 kg: 4x15 rep.

3 kommentarer:

  1. Herre jösses vilken genomkörare!
    Bra jobbat!
    *kram*

    SvaraRadera
  2. Skön genomkörare!

    SvaraRadera
  3. jag tycker 45 mins passen är jobbigare än 60 min ;) nästa helg är det tretimmarspass ;) Skåne runt spinning, ska du med? ;) kram

    SvaraRadera