fredag 3 augusti 2012

6.66...

...km totalt. Dagens pass blev långa intervaller i terräng. Hur tänkte jag där?
Tja, att jag förmodligen behöver köra långa intervaller i terräng för att orka loppet om drygt en månad. Men jösses, vad jobbigt det var..?! :-P

Alltså 1000-ingar, 1500-ingar och 2000-ingar på platt mark är ju rena barnleken (i jämförelse, förstås). Banan jag bestämde mig för idag hade ett spår på 1,8 km. Den fick det bli, efter lite uppjogg. Efter första höll jag på att spy. Det började ju bra... ?! :-O
6,47-tempo visade klockan men pulsen var nog uppe i 90-93 % gissningsvis.

Andra 1800-ingen kändes liiite bättre och landade på 6,44-tempo, men fortfarande lätt illamående och flåsade nog så hela området hörde!!


Tempot är inget att skryta med alls, men som sagt; Jag kan med största säkerhet inte räkna med att de ska kännas lika bra och framför allt inte att det ska gå lika fort som långa intervaller på "platten". Det är bara huvudet och tävlingsinstinkten som TROR det. Kroppen håller inte med alls. ;-)

Men med tanke på pulsen och illamåendet (ansträngninsgraden) så är jag ändå nöjd! Avslutade med två stycken 500-ingar för att få upp lite tempo i benen. Även dessa på kuperat spår. Inte supersnabba de heller, men betydligt närmare mina "vanliga" tider: 5.53 och 6.0-tempo.
Sen var jag FULLSTÄNDIGT, HELT slut! Nerjoggning var nog mer "nergång".... Haha!

16 kommentarer:

  1. Så himla GRYM!! :D Låter som ett härligt jobbigt pass ^^

    SvaraRadera
  2. Imponerande längd på intervallerna! Bra kämpat! Terrängloppet kommer att gå galant!

    SvaraRadera
  3. Grymt jobbat! Jag brukar bara springa korta intervaller men blir peppad att springa lite längre intervaller för att utmana mig själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag att du ska. Kör hårt! :-)

      Radera
  4. Härligt kämpat!! Intervaller kan nästan ge spykänsla ibland men tyvärr behöver man dem för utvecklingen ..
    =)

    SvaraRadera
  5. Bravo! Farten kan man helt strunta i i spenaten, det är graden av spykänsla som gäller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är sant. Det vet man ju INNERST INNE.. :-D

      Radera
  6. Hurra!!! Härligt kämpat! Du kommer att klara dig galant! värmen gör sitt och efter några veckor så temperaturen sjunker kommer det att gå lekande lätt!

    SvaraRadera
  7. Yey! Det är tuungt att springa i terräng. Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  8. Tycker du gjorde en bra insats!

    SvaraRadera
  9. haha, de blev ingen träning idag. Tog lite ledigt, jag kände allvarligt att jag hade för mkt mat i magen..haha.. Klarar inte av att träna med mat i magen, den måste nästan vara tom om inte helt tom :P
    Jag känner hur jobbigt de där passet var, genom att bara läsa de. Bra jobbat, du fixar loppet lätt som en plätt!kram

    SvaraRadera
  10. Otroligt bra jobbat! Så imponerande. :)

    SvaraRadera
  11. super bra jobbat!
    och jätte kul att läsa, du beskriver känslan och allt så bra att jag verkligen ser ett av mina passframför mig :-)
    Riktigt tufft att köra så långa intervaller!

    SvaraRadera
  12. Grymt! Bra jobbat! Jag har inte alls tränat på det viset i min löpning..!
    Ska bli spännande att se vad 30dagars R4F gör med min löpning :D

    SvaraRadera