lördag 6 augusti 2011

En lördagkväll kan man gå ut och festa...

...eller så kan man köra backintervall!
Tanken var att jag skulle tränat igår kväll. Och i morse. Men herregud vad det tog emot. När jag satt i soffan här på eftermiddagen så tänkte jag:
"Nä, nu MÅSTE jag ut!"

Ut kom jag och jobbigt var det. Det blev som sagt backintervaller. Brantare backe nu än den jag körde i sist, men något kortare. Först tänkte jag bara köra fyra intervaller men efter tre (och jag får väl skylla på tillfällig sinnesförvirring?!) tänkte jag: "Äh, 6 stycken går nog att få till".

Mmm... Upplägget blev 2 set med 3 x 240 meter i varje set. 1 minuts vila mellan varje intervall och 2 minuter mellan seten. Sjätte och sista intervallen var sååå seg! Uj uj! Men så blev den (tyvärr) långsammare än "godkänt" också. Men det tar vi igen nästa gång! Generellt sett är jag grymt nöjd. Svetten sprutade och jag var illamående där ett tag...! Men jag klarade det i alla fall.

Uppjogg: 5,50 tempo.

Intervall 1: 4,30-tempo.
Intervall 2: 4,20-tempo.
Intervall 3: 4,20 tempo.
******
Intervall 4: 4,40-tempo.
Intervall 5: 4,40-tempo
Intervall 6: 5,10-tempo. (Ooops....)

Nerjogg: 6,53-tempo. Till mitt försvar för den mediokra tiden är delvis att jag var helt SLUT!! Men jag svalde även en fluga (eller större flygfä av något slag) och fick värsta panikångestattacken mitt ute i skogen! Fy f*n säger jag... :-(

Men flugan borträknad, kändes det som ett riktigt bra intervallpass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar