torsdag 18 augusti 2011

Wow! Vilken skillnad när man slipper tänka själv.

Oooh, det här var ju riktigt kul!
Men man kan väl säga att jag inte håller ett så jämnt tempo... *harkel* T.o.m. de sträckor jag springer utan gångpauser ser ju ut som rena rama hjärtfrekvens-kurvan... Ha ha!

Får nog lära mig att ställa in varningar ("spring mellan det här och det här tempot") så klockan varnar när jag sackar eller springer för fort.
Snabbaste tempot var enligt klockan på 4.15... What?! När då? Sambon gissade på nedåtlut... (Jag tror att han kan ha rätt...) ;-)

Men 6,28-tempo på en 6 km runda är ändå helt ok. Det är ju faktiskt något längre än jag har sprungit för det mesta (hittills). Men nu är det dags att öka lite försiktigt, försiktigt.

PS. Min fotled kändes bra idag! Yeay!


6 kommentarer:

  1. Vad spännande, jag är grymt sugen på en sådan jag oxå =) Pratade med en kompis om det i helgen senast.
    Vad bra att fotleden kändes bra, vill inte att du går sönder. Kram

    SvaraRadera
  2. Men du kan inte riktigt lita på dom där fartangivelserna. Garmin letar ju efter närmsta satelit hela tiden och ibland kan det ta några meter innan den hittar den. Sen kommer den liksom ikapp i mätningen igen. Därav den stora diffen på tider tror jag.

    SvaraRadera
  3. Viktkamp:
    Nu har jag ju bara haft den en gång, men kan rekommenderas. Kändes otroligt peppande måste jag säga! :-)

    Joggandesund:
    Jaha, ja så kan det kanske vara...?
    Tur att man kan lita på sluttiden/tempot i alla fall.. :-)

    SvaraRadera
  4. Jag brukar ha min inställd på att visa antingen snitt för hela passet eller snitt etapp, om jag har den på autoetapp. Då blir det mindre hackigt. Nuvarande tempo säger inte så mycket, om det tex kommer ett hus i vägen så tappar klockan satelliten för en sekund, och då hoppar det hejvilt! :)

    SvaraRadera
  5. Fitnesscoachen:
    Aha, ja det låter ju som en bra idé... Hur man nu gör det? Får bli att läsa igenom manualen (som jag egentligen inte orkar). Ha ha!

    SvaraRadera