torsdag 11 augusti 2011

Personbästa!

En runda som jag har kört ett par gånger tidigare på 4,6 km blev valet igår kväll när jag skulle ut en sväng. Bästa-tid på rundan innan var 6,13-tempo. Mitt mål har hela tiden att hålla mig inom 6-min/km.

Idag kändes det bra. Kanske inte så JÄTTEMYCKET bättre än innan, men ändå... Sprang 2,6 km i 5,30-tempo innan jag behövde gå en kort stund. (Gåsträckorna blir kortare och kortare! Helt fantastiskt vad fort kroppen återhämtar sig nu jämfört med ett par månader sen!)

Med ca 1 km kvar sprang en tjej förbi mig och jag testade att haka på. Jag tappade lite grann hela tiden men kunde ändå se henne i stort sett hela tiden. Det var nog (delvis) tack vare detta som jag upptäckte att jag kom i mål på 26 min och 20 sek - dvs 5,43-tempo. VAD HÄNDE?! Så sjukt nöjd!!!

Men så var jag också riiiktigt nära att spy när jag hade 20-30 meter kvar till bilen. Fick lägga mig ner i gräset i en halv minut innan jag stretchade. Men sååå skön känsla efteråt! Har jag tur kanske jag toppar formen inför Kretsloppet om en månad. (Om man nu kan "toppa" en form som aldrig har funnits...?) Hi hi! :-)

6 kommentarer:

  1. Åh jäklar, inget litet PB heller! Grattis!!

    SvaraRadera
  2. Tack!!! :-)
    Det kändes verkligen superbra!

    SvaraRadera
  3. Jäklar vad grym du är =) Kretsloppet kommer gå som en dans!! När startar du? Kram

    SvaraRadera
  4. Viktkamp:
    Eum...he he... har inte kollat så noga. Jag TROR att min grupp startade kl 12.30. Du? :-)

    SvaraRadera
  5. 12.33 startar jag =) Frågan är om vi ska ses innan taggade eller efter halvdöda? ;)

    SvaraRadera
  6. Ha ha! Ja du, det är ju frågan vilket som är att föredra...? Vi får nog suga på den karamellen. :-D

    SvaraRadera