fredag 26 augusti 2011

Inte mer skadad än vanligt (?)

Ni som läser min "vanliga" blogg vet att jag drämde i skallen i väggen tidigare i veckan... (Ja, det är sånt som händer i min värld). Jag kände ingenting efteråt (tisdag-onsdag) men igår tyckte jag att jag hade ont i huvudet BARA på den sidan jag hade slagit i.
Lite nervös var jag och efter att ha googlat på skallskada blev man ju inte direkt lugnare. (Jag veeeet, man borde inte göra det. Det är lätt att bli hypokondriker!)
Min sambo lyckades däremot lugna mig lite och jag gav mig ut, men det blev en kort runda "just in case".

Det kändes helt ok. "Normalt" 6,18-tempo. Men såg på diagrammet att jag var nere på 4-4.30-tempo på flera ställen. (Trodde inte ens jag kunde springa så fort?! Men tydligen...) En ganska medioker runda som sagt. Jag måste verkligen köra intervallpass snart (och oftare)!


Smått irriterande dock att klockan tappar satelliten ibland. Som t.ex. vid 800-900 meter. Där hade jag INTE 12-15 min tempo! Sen blir ju sluttempot riktigt ändå, men kurvan ser ju inte lika bra ut.... Ha ha!
Jag får väl skylla mig själv som bor på landet och springer där det finns träd...

4 kommentarer:

  1. Bra kämpat !! Kul med en puls klocka så du verkligen får träningen "på svart och vit".. Men ang smällen.. var rädd om dig !!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är faktiskt riktigt roligt att sitta och analysera de här diagrammen efter en runda! :-D

    Jo, jag vet. Jag håller koll på skallen. Idag känner jag ingenting, så det är nog lugnt. Bara ett blåmärke antar jag. Men tack för omtanken, gulliga du! :-)

    SvaraRadera
  3. Vad har du för pulsklocka? Jag har en utan GPS - ville inte köpa en dyr till och börja med. Men är lite sugen på en med GPS eftersom jag aldrig kommer ihåg var jag sprang någonstans.

    SvaraRadera
  4. Cathis:
    Köpte en Garmin Forerunner 305. Ganska stor och klumpig, men inget som stör (tycker jag).
    1.190 kr på Netonnet. (Tror den ligger på ungefär samma pris hos flera återförsäljare). :-)

    SvaraRadera