fredag 5 augusti 2011

Så nära...

Halsen kändes bättre när jag vaknade igår imorse. Knepigt...(?) Men jag tackade och tog tillfället i akt och sprang en liten morgontur innan det blev för varmt. Sol och +17 grader och det kändes nästan bra!

Det blev "bara" 4,9 km. Själv trodde jag att jag hade sprungit 5 km... Med andra ord: Jag MÅSTE skaffa en GPS-klocka! :-P

Jag missade mitt 30-minutersmål med endast 30 sekunder. Irriterande! Första 3 km gick i 5.50-tempo. Fram till 4 km tappade jag ner till 6.15 (vad hände där?) Däremot gick sista km bättre igen och det slutade på 6.10-tempo.

Nästa pass blir förmodligen intervaller, men efter det ska jag försöka klämma in ett tempo-pass och komma under 30 minuter (och faktiskt springa 5 km)! Jag menar, hur svårt kan det vara? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar