tisdag 23 augusti 2011

MÅSTE...TRÄNA...AXLARNA...MERA!!!

Det är inte lätt att byta dator helt plötsligt. Bloggandet blir lidande... ;-)

I söndags morse var jag ute och sprang. Det är rätt härligt att springa tidiga helgmorgonar tycker jag. Nästan inget folk eller trafik. Fast just den här morgonen mötte jag en farbror i 60-årsåldern på rullskidor. Klart man hälsar på likasinnade, morgonpigga träningsfreak! Ha ha!

Rundan i sig kändes oerhört seg. Vet inte om jag hade något i kroppen, eller om det "bara" berodde på att jag sprang för nära inpå frukosten och hade ätit mindre bra kvällen innan? Det blev i alla fall en kortare runda på 4,2 km och 6,32-tempo.

Igår var det däremot dags för första Body Pump-passet på lääänge. Men man kunde ju inte vara sämre än sist, så jag lassade på 15 kg på knäböj, marklyft och utfall. 10 kg på bröstpress, 7 kg på bisceps/triceps och sen 5 kg på axlarna (1 kg:s vikter vid hantelpressen). Gud vad man är klen i axlarna. Måste tränas mera!!!

Jag är riktigt öm idag och värre lär det väl bli imorgon. Just pumpen ger alltid träningsvärk "from hell". Knepigt. Eller kanske inte... :-)

6 kommentarer:

  1. Morgonträning på lördagar är oslagbart, man känner sig mest hardcore i hela världen! :)

    SvaraRadera
  2. Pump kan ju ge en sådan där träningsvärk där det knappt går att sätta sig! Skönt men samtidigt inte!

    SvaraRadera
  3. Fitnesscoachen:
    Ja, visst är det så! :-D

    Mimsan:
    Jo, det gör verkligen ONT!!! (Sätta sig ner på dass är ju en pina. Ha ha!)
    (Kommer aldrig i närheten av samma träningsvärk när man kör "vanlig" styrketräning.

    SvaraRadera
  4. Bodypump är en härlig träningsform

    SvaraRadera
  5. Man maxar kroppen BRA mycket i bodypump (om man vill) men det gåt fin fint i "Vanlig styrka " oxå !! Tro mig !

    SvaraRadera
  6. Maria:
    Jo, det går säkert. Säkert jag som "fegar" lite... Plus att man inte kör den där riktiga uthållighetsstyrkan. :-)

    Men jag hade rejäl träningsvärk efter "helvetesmaskinen" utan namn sist! :-D

    SvaraRadera