tisdag 13 september 2011

Ä.N.T.L.I.G.E.N.!!!

Igår var det premiär-tur efter förkylningen. Eller ja, för andra gången kan man väl egentligen säga. Men f** om det inte går bra den här gången. Jag tog det riktigt, riktigt lugnt igår! En runda på 5,5 km i 7,20-tempo är ju inget att skryta med. Men herregud, vad skönt det var att komma ut och röra sig!

"Mitt på" rundan (strax innan jag vände) var det inte längre fin grusväg, utan mer terräng på en gammal igenvuxen, gropig traktorväg innehållande grästuvor, rötter, stenar och vattenpölar. Vad roligt det var?!
Där tänkte man ju inte att man var trött, utan skuttade fram som en gasell för att parera! Det får definitivt bli ett terränglopp så småningom. Kanske inte ska ha VITA skor då (som jag hade nu)....


Det var illröda flugsvampar och gula höstlöv överallt. Ett löv såg ut som Saurons öga i "Sagan om ringen-filmerna". (Behöver man bli orolig?)
Duggregnet låg tätt i luften, men jag tycker det är skönt att springa i regn. (Nej, jag har aldrig sagt att jag är som andra...) *skratt*

3 kommentarer:

  1. Underbar läsning!
    Kände igen mig i det mesta :-)
    Tror dock aldrig att jag skulle associera något i skogen till Aaurons öga :-) ha ha ha

    Det betyder inte att jag är mer normal än dig... för jag aldrig försökt vara som andra.
    Tycker det är kul att vara unik :-)

    Så fortsätt vara unik du med!
    Det gör livet så mkt mer spännande!

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra att du är frisk igen!

    SvaraRadera
  3. Sv: men eller hur?! Gud måste vara en man..annars hade det väl inte vart sådant helvete med denna vecka..usch! Hatar det!!!

    SvaraRadera