onsdag 21 september 2011

Då var Kretsloppet avklarat!

Då var det avklarat: Kretsloppet. Mitt första "officiella" lopp. Jag var nervös innan. Uscha... En vän frågade varför och jag vet ju att jag egentligen bara kan göra mitt bästa. Men jag har alltid haft värdelösa tävlingsnerver och jag tror att det hänger ihop med de krav jag ställer och det jag förväntar mig av mig själv.
Men hur som helst. Det gick helt ok. Jag satte ju ett mål i våras, när jag började springa, att jag skulle klara det på 35 minuter. Någonstans längs vägen ändrade jag det till 30 minuter, men med 2,5 vecka uppladdning i form av förkylning och total avsaknad av "slipning" på formen så kändes det inte särskilt troligt.
Jag kom i mål på 33 minuter och 31 sekunder. Så jag klarade i alla fall det mål jag satte från start och det känns helt ok!


Min vän Maria och jag efter målgång, massage och lite återhämtning i form av vila och mellanmål.

5 kommentarer:

  1. Stort grattis till ett väl genomfört lopp, och att du gjorde ditt bästa!

    SvaraRadera
  2. Se där ja, deltog också i Kretsloppet :D

    SV: Tack för dina tips!

    SvaraRadera
  3. bra jobbat min söta vän!! =)
    Ja jag var i borås =) Misstänkte nästan att det var något sånt eftersom du inte uppdaterat bloggen på så många dagar.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Gud jag vill också säger jag hela tiden, men hittar inte motivationen =(...hur hittar man den till att göra det man vill?
    Hoppas du får en bra dag. kram

    SvaraRadera
  5. Tack snälla ni. :-)

    Jessica:
    Jadu... Det är nog väldigt individuellt det där. För mig fungerar ett lopp som väldigt bra motivation. Men det är ju säkert inte så för alla.

    Det viktiga är att ta sig från soffan utanför dörren. Det steget är jobbigast de dagar man verkligen inte är sugen på att träna. När man väl kommer ut går det bra och efteråt är det skönt. Man får försöka tänka på det. :-)

    SvaraRadera