torsdag 15 september 2011

Booooring... (Vad man vänjer sig fort?!)

I mina "löpardagars" begynnelse körde jag mycket på löpbandet på gymmet. Det var ett tag sen nu, men igår blev det så för att lyckas tajma in lite annat i vardagen. GUD VAD TRÅKIGT?! Fördelen med det är väl att man ser exakt hastighet och kan anpassa det på en sekund, men ändå...

Pga (eller kanske rättare sagt, tack vare) "exaktheten" passade jag på att köra lite intervaller. Inget idiottempo, utan det blev 8 stycken 2-minutare i 5,0-tempo, med 1 minuts gåvila emellan varje. Men utpumpad blev jag!

Efter det passade jag även på att köra lite core-träning med kettlebells och pilatesboll. Känner av träningsvärk redan, framförallt på sida mage idag. Gött, då vet man att det tog! :-)

5 kommentarer:

  1. Pilatesbollen och kb tar bra. Iom att alla övningar som man kör med kb behövs en stabil bål så tränas den hela tiden! Så härligt!

    SvaraRadera
  2. Ja, när jag började springa sprang jag ENDAST på band..
    Nu är det sååå tråååkigt.
    Och dessutom varmt!
    Ingen vind som fläktar.
    Inga fåglar som kvittrar..
    Inget som låter under fötterna..
    Jo.. ljudet av mattan som wooom woom wooom.. :-)
    Knappast ett insperarande ljud iaf.

    Nej, löpbandet kommer jag endast ställa mig på om det blir ett nödvändigt ont.
    Vädret är för kallt..
    Eller att det passar bättre in i kalendern eller så. Men långpass kommer jag nog inte lägga på band :-)

    SvaraRadera
  3. Kan inte annat än hålla med, jag tycker också att löpband är riktigt tråkigt, det ska vara riktigt jäkla oväder innan man ställer sig på det;)

    SvaraRadera
  4. Jag håller helt med. Löpband är sjuuuuukt tråkigt... Jag försöker förgäves komma på lite olika lekar, som backar, intervaller, räkna-steg (försöker springa 180 steg i minuten) mm, men tristessen är obeveklig :)

    SvaraRadera
  5. SpringJonas:
    Ja, det där räknade jag också en gång (steg per minut). Oj oj, jag vågar inte ens säga vad jag fick...... Hi hi!

    SvaraRadera