lördag 3 september 2011

Tävlingsnerver är inte min grej...!

Mitt första officiella lopp genomfördes idag. Det var på lokal nivå och även om deltagarantalet var en sisådär "lagom" (70-80 personer) var jag aningens nervös. Tävlingsnerver har aldrig varit min grej! Det konstaterade jag redan i mina tidiga ridtävlings-dagar...!

Men dit kom jag och iväg bar det i alla fall. 5 km totalt och de första 3 km gick över förväntan, med tanke på den förkylning jag har haft (och fortfarande delvis har) i kroppen.
Jäklar vad ungar i 8-10-årsåldern som for förbi mig i starten! De gav järnet och höll nog 3,50-tempo.... Ha ha! Men några "dog" efter en kort stund och de andra, som höll tempo, skulle (till mitt försvar) bara springa 2 km.

Km-tiderna blev:
  • 5,55-tempo
  • 6,05-tempo
  • 6,10-tempo
(Sen rasade det lite...)
  • 6,45-tempo
och avslutningsvis:
  • 6,59-tempo


Oj oj, vad svagt illamående jag var sista 500 meterna! Min äldsta son stod och hejade på mig på sista raksträckan och jag fick be honom springa jämte mig in i mål. Bra motivation! :-)

Totalt slutade de 5 kilometerna på 31,48 min. Inte alls under 30 min som mitt mål är (om 2 veckor) men som sagt. Förkylning och jävelskap. Förhoppningsvis kan jag pressa mig lite mer då.



5 kommentarer:

  1. BRA jobbat!
    Grattis till fint lopp!
    Kände så igen mig när jag läste om loppet, och nervositeten :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska vara nöjd! Lite formtoppning till nästa lopp så grejar du under halvtimmen! :)

    SvaraRadera
  3. Härligt, grattis!
    Skönt att ha loppet gjort kan jag tänka mig. Jag sprang tjejmilen i helgen och nerverna var väl inte riktigt på plats hos mig heller, men jag tog mig runt iaf :D

    SvaraRadera
  4. Jajemensan, det finns det :D
    Dem är ruggigt goda. Gillar speciellt curryn oxå =)

    SvaraRadera
  5. Grattis till första loppet ;) Stolt över dig!
    När startar du nästa helg? Kan du inte maila så kan vi diskutera =) Kram

    SvaraRadera