torsdag 8 september 2011

Byråkratifasoner! EU stoppar råd om närproducerad mat!

Jag kan ju ändå inte blogga om min träning då träningen just nu är obefintlig... Och när vi ändå var inne på närodlat igår, blev jag lite smått förbannad när jag idag läste den här artikel i SvD.

Livsmedelsverket har arbetat på att ta fram miljösmarta kostråd vad gäller bl.a. närproducerad mat. Efter flera ÅRS arbete läggs nu alltihopa ner, pga att EU anser att det utgör ett handelshinder.

Det enda Landsbygdsministern Eskil Erlandsson (ansvarig för projektet säger) har att säga är:
"- Jag kan bara konstatera att det var många påpekanden från andra medlemsländer i den handelsgemenskap som vi har inom EU."

Man ska ju inte svära, så därför låter jag bli. Men vad i ***** (censur) är det för byråkratifasoner?! De ska väl fullständigt skita i om Sveriges Livsmedelsverk vill råda människor till att äta närproducerat?!! 

Så lugn och fin. A.N.D.A.S....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar