onsdag 13 juli 2011

Mjölksyra! =)

60 min spinning blev det igår. Kändes lite tuffare än vanligt, men jag tror att det berodde på att passet innehöll mycket "backar" samt styrka (tempo med högt motstånd).
Det sistnämnda = mjölksyra (vid ca 85 % av maxpulsen) Som jag bara tycks få vid spinning men inte löpning...? *suckar lite*

Efter passet återhämtade jag mig dock ganska fort och körde även ett 30 min core-pass. Passet i sig kändes ganska "mesigt" efter spinningen. Det kändes inte alls som att jag fick bra kontakt med magmusklerna. Trodde jag?! Idag har jag mest träningsvärk i magen. (Kanske är benmusklerna mer vältränade?)


3 kommentarer:

  1. Hihi så kan det gå! Man tror att det var ett lätt pass, men tji.. ;)

    SvaraRadera
  2. core är skönt efter träningen =) Nu är jag i dina trakter under helgen om du har vägarna förbi =) Kram

    SvaraRadera
  3. Fitnesscoachen:
    Ja, det kändes lite snopet (men på ett bra sätt)! :-D

    Viktkamp:
    Jag tror tyvärr inte att jag kan i helgen (eftersom jag som sagt inte bor där). :-(
    Men vi ses väl i september fortfarande? :-)

    SvaraRadera