torsdag 28 juli 2011

Snabb i starten.

Det blev en morgonrunda idag. Det är ofta jäkligt segt att ge sig ut tidigt, men när man väl har kommit utanför ytterdörren är det riktigt skönt. Ganska lugnt, få bilar och människor ute och klarare luft!

Det var dock lite kvavt idag, redan vid halv 10-tiden. Tur att jag gav mig ut dock, för nu är det kvavare än kvavast ute! (Kan man säga så?) Hi hi!

En runda på 3,7 km och första halvan gick i 5.37-tempo! Jag sprang hela vägen. Kändes riktigt gott! Hemvägen gick i lite lugnare 6,40-tempo men ändå helt klart godkänt.
Jag måste nog lära mig att hålla igen lite i starten, men när benen känns pigga är det lätt att bara mata på.... :-D

6 kommentarer:

  1. Skulle också vilja ha orken att gå ut och springa. Men bortförklaringarna är för många :(
    Önskar en fin kväll

    SvaraRadera
  2. Jo så är det ju, man gasar på i starten.. så är jag i allt jag tar mig för ;) Haha

    Sv: Tycker du inte att jag ser så stor ut? Hmm kan maila en bild till dig =)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag älskar morgonträning!! Bästa starten, och hur god är inte frukosten efteråt?! :)

    SvaraRadera
  4. Veronica:
    Ibland finns det "bortförklaringar" men oftast är det som sagt svårast att ta sig ut. Väl ute känns det meningslöst att "backa" igen! :-)

    Viktkamp:
    Ha ha! Nja, jag är nog inte så i annan träning, men just i löpning är det svårt att hålla igen för mig.
    För min del är foto inte nödvändigt. ;-) Men tyckte inte du såg så stor ut på det kortet på din blogg. :-)

    Fitnesscoachen:
    Ja, det är verkligen skönt. Det gäller att passa på nu på semestern för när sambon börjar jobba och när jag själv börjar jobba sen så kan jag ju bara köra morgon pass på helgen. :-P

    SvaraRadera
  5. Hej :-) Nu hoppas jag att du kan peppa mig till att komma igen - igen.

    SvaraRadera