tisdag 5 juli 2011

Nuvarande behov...

Jag hade egentligen tänkt köra spinning idag, men var så sugen på att springa så det blev en löptur istället. Dock en relativt kort sådan...
Jag MÅSTE köpa nya skor!! Jag tror jag är på gränsen till att få benhinneinflammation. Inte alls trevligt att springa. Jogga går bra, men så fort man försöker få upp lite tempo och fötterna sätts i lite hårdare så gör det ont... :-(

Men något positivt i det hela, med halvt om halvt avbruten runda, var att jag fick personbästa eftersom sträckan bara blev 2,8 km... 6,08 km/h!
Som sagt. Nuvarande behov: N.Y.A. S.K.O.O.O.O.R.!!!

9 kommentarer:

  1. Nya skor kan hjälpa, men det kan också bero på ditt löpsteg. Alltså hur du tar ut det, sätter i foten...

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Googla löpskolning, du kan ha stor nytta av att träna löpteknik nu när du håller på att komma upp i tempo. :)Med tanke på benhinnorna menar jag.

    mvh

    SvaraRadera
  3. Jo, som ni säger: Det kan säkert ha att göra med löptekniken också. Ska kika runt lite på nätet.

    Men skor är också nödvändigt, jag lovar. De jag har sprungit med nu är inköpta för....(jag vågar inte säga när) och har nog gjort sitt.
    Men det är i alla fall ett känt märke: Adidas. Det borde väl ge lite pluspoäng...? Hi hi! :-)

    SvaraRadera
  4. Behöver också nya skor. Fick tips om att köpa ormsalva på apoteket för mina benhinnor =)

    SvaraRadera
  5. sv: Det heter ormsalva =) ska se om jag kan lägga in en länk: http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=108558

    SvaraRadera
  6. Far på Löplabbet där de kan testa vilka skor som är bäst för dig. Själv blev det Asics GT 2160. Intressant o höra vilka skor det blev för dig. Lycka till!

    SvaraRadera
  7. då har jag en bättre kräm än ormsalva till dig malin i studion..men se upp.. är det inte löpsteget utan benhinnorna så kan dem ställa till med stora problem.. Lycka till. kram

    SvaraRadera
  8. Jaså, du har starkare saker Maria? :-)
    Jag ska köpa skor nu och se om det blir bättre först. :-)

    SvaraRadera