tisdag 19 juli 2011

Uthålligheten börjar bli ok, men...


Och ut kom den! Eller ja, mer eller mindre tvingades ut. Masken alltså. Latmasken. :-)

Idag blev det en löparrunda på 4,13 km och ett "normalt" 6,24 min/km-tempo. Jag märker ju att uthålligheten blir bättre och bättre, även om jag fortfarande går ca 10-15 sekunder ibland för återhämtning. (Har testat att jogga jätte-, jättelångsamt, men får tyvärr inte ner puls och andning av det...) :-(

Men i övrigt klarar jag av att springa/jogga betydligt längre sträckor än tidigare och det är skönt att man ser resultat, även om det sker sakta men säkert.

Däremot skulle jag behöva köra mer kvalitetspass, dvs snabbdistans och intervaller. För tempot skulle jag vilja ha upp lite!

6 kommentarer:

  1. Härligt att du tog dig ut! Ett tips är att bygga mängd före tempo, dvs fortsätta som du gör, för att undvika skador. Det är oftast tempot som "dödar", så ha lite tålamod.. ;)

    SvaraRadera
  2. Jo, du har väl rätt i det. Jag är nog lite för otålig, tyvärr... :-)

    SvaraRadera
  3. Du har ju gjort jättestora framsteg på bara några månader, du går framåt som tåget!

    SvaraRadera
  4. Du får anlita mig som löpcoach.. ;)

    SvaraRadera
  5. Fitnesscoachen:
    Det hade jag gärna gjort om föräldrapenningen hade varit högre... ;-D

    SvaraRadera
  6. Det går på rätt håll =) Har du ingen löpgrupp som du kan gå med i din stad? Min kollega hittade en i sin lilla håla via funbeat.se =) Där intervalltränar dem ofta. Kramar

    SvaraRadera