söndag 10 april 2011

100 armhävningar, Vecka 4 Dag 1...

Hade tänkt köra Cykel och cirkelträning på gymmet idag, men det blev ändrade planer. Sambon ska ut och resa i veckan som kommer och därför kändes det bättre att anpassa träningstillfällena så det är fördelade mer jämnt över veckan.
Därför är det tänkt att det ska bli 30 min core och 30 min Indoor Walking imorgon stället.

Jag var trött i musklerna i morses men inte alls samma träningsvärk som efter måndagens pump-pass. Jag kanske delvis "kommit upp mig" mig lite i uthållighet/muskulatur men tror ändå att det framför allt beror på att det inte alls kändes optimalt när jag tränade.. Någonting gjorde att jag inte kunde ge 100 %... :-(

Idag var det dags för lite mer armhävningar hemma. Svårt att hinna med dem när jag lägger in pass på gymmet regelbundet:

Set 1... 12 st
Set 2... 14 st
Set 3... 11 st
Set 4... 10 st
Set 5... (minst) 16 st.

Sista setet blev just 16 st den här gången. Hade inte orkat en enda till, kände jag.

2 kommentarer: