lördag 2 april 2011

Det är obeskrivligt jobbigt...

...att gå upp kl 07.30 på helgen...! Särskilt när två av barnen roar sig själva och sambon och det tredje barnet snusar sött... Men upp kom jag och iväg bar det; 60 minuters "Body Balance" och 20 minuter rask promenad efteråt (2,17 km, dvs ett snitttempo på 6,5 km/h). Riktigt skön start på dagen, NÄR MAN VÄL KOMMIT DIT! :-)

Det blev tydligt att jag är en person som föredrar styrketräning. Jag har väl hyfsad balans, men töjbarheten och lugnet är nästintill obefintlig. Jag gjorde många övningar för fort och jag försökte verkligen skärpa mig och ta det lugnare!
Sen sa instruktören plötsligt: "- Nu blir det mage. Den här låten är lång och jobbig!"

Halvvägs in i övningarna så tänkte jag: "Jaha, när kommer det jobbiga då?" Som om hon hade läst mina tankar så säger hon: "-Vänta bara, vi är inte klara än!"

Ok... tänkte jag. Minuterna tickade på och visst kändes det en hel del, men "jobbigt" var nog helt fel ord. Människor pustade och stönade högt runt omkring mig men jag låg bara och tänkte:
"Undrar hur de hade mått på ett Body Pump-pass...?!"
;-)

1 kommentar: