söndag 3 april 2011

Jävla knöl (?!)

Jag försöker tänka på vad jag äter. Jag äter i stort sett aldrig vitt bröd av den enkla anledningen att jag inte tycker att det är gott... Likaså med vanliga flingor som t.ex. "Corn flakes".

Däremot har jag svårt att tänka mig en kost helt utan kolhydrater. Jag kan förstå vitsen med att dra ner på dem och även att man byter ut dem mot fullkorns-varianten, men att sluta äta det helt... Nej. Pasta och potatis som är så gott och viktigt bränsle för hjärnan!

En livsfarligt knöl...?!

Jag är helt övertygad om att man bör äta regelbundet, nyttigt och utefter hur mycket man rör sig. Och framför allt äta det man själv tycker är gott och som ens kropp mår bra av! Sen om det är en biff med grönsaker eller en bakpotatis med röra är egentligen skit samma! Lite sunt förnuft och/eller potatis har ingen dött av! ;-)

4 kommentarer:

  1. absolut inte, jag kunde inte utesluta kolhydrater.. mådde skit av det.. jag tror inte att lchf/gi passar alla.. jag äter potatis och ris till lunch men aldrig kolhydrater efter 16-17. Har aldrig mått så bra sen jag började äta så =)

    SvaraRadera
  2. Låter vettigt. Som sagt, viktigt att man känner efter vad just ens egen kropp mår bra av. :-)

    SvaraRadera
  3. Rockpower är ett skivstångspass till hårdrocksmusik =)
    Blåmärkena fick jag av bootcamp-passet där det var mycket stå på knä och så för att försvåra det för sin kompis som man jobbade med =) Man hade varandra som vikter ;) Gaaaaalet roligt!

    SvaraRadera
  4. Åh, Rockpower lät ju riktigt roligt! Vilket gym är det som har detta?

    Även bootcamp-passet lät riktigt kul! (Och annorlunda). Har hört att såna "militär"-pass och liknande blir mer och mer vanligt nu. Man har nog lite förutfattade meningar. Jag tänker mig att man kryper fram i lera under taggtråd. Ha ha! ;-)

    SvaraRadera