söndag 17 april 2011

Jag - Tyckte om intervallträningen... Hm..?!

Idag blev det försiktig intervallträning. 3 min gång /1 minut löpning under 30 minuter. Hann 3,6 km och förbränning slutade på 226 kcal (Jag tar maskin-uträkningar med en nypa salt!) ;-)

Jag som inte har någon kondition att tala om tyckte faktiskt att intervallträning var mycket roligare än något annat jag testat i konditionsväg. Blev faktiskt lite förvånad själv, men halvtimmen bara flög iväg! Jag som alltid tyckt att löpning inte varit något för mig. Hm...

Efter det körde jag styrketräning på gymmet. Vågade inte lägga på för mycket vikt, vilket nog var bra för 5 min innan jag var klar började må lite illa; ett tecken på att man tagit i fullt tillräckligt! ;-) Fick bäst känsla på bencurlen och korsryggs-maskinen. Brände riktigt gott i musklerna där!

1 kommentar: