torsdag 21 april 2011

Grymt härlig känsla i gårdagens pass!

Passade på att träna igår, efter att jag hade kört äldsta sonen till gymnastiken. Det blev först 25 minuter intervall-träning på löpbandet. 5 minuters uppvärmning (gång, 6,2 km/h) och sen blev det 1 minuts löpning/2 minuters snabb gång under 6 st intervaller.

Första löpningen var på 6 min/mil tempo. Andra och femte var på 5,27-tempo och de två mittersta var på 5 min-tempo. Jag är långt ifrån en rutinerad löpare (!) men jag förstår definitivt många löpares problem; att gå ner från 5 till 6-minuterstempo. Har man sprungit lite snabbare en stund känns den lägre hastigheten JÄÄÄTTELÅNGSAMT!

Hur som helst. Även idag tyckte jag att intervallerna var rolig. Trots att jag inte hade en Mikael Renberg att vila ögonen på. ;-)

Efter det var det 30 min core och sist, men inte minst, styrketräning i gymmet. Bröst, bi- och triceps och axlar fick sig en genomkörare de sista 20 minuterna. Axelpressen låg på 18,5 kg och det blev 2 x 10 rep. Sista 3 var otrooooligt jobbiga! Men det brände gott i musklerna! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar