måndag 11 april 2011

Burn, fat, buuuuurrrrn!!!

När man är småbarnförälder är det inte alltid träningspassen kan förläggas som man själv önskar... Istället för 30 min Indoor Walking blev det 20 minuter crosstrainer och sen (som planerat) 30 min core.

Jag måste säga att crosstrainer-träningen kändes riktigt bra! Vanligtvis (även sist) brukar jag bli jättetrött och andfådd efter 10 minuter. Idag var det sådär "lagom" jobbigt. (Är man ÄKTA svensk om man säger så...? Ha ha!) Min puls låg på ca 155-170 i stort sett hela tiden. Förra gången pendlade den mellan 185-195 *
* Lugn, även om det är högt, är det inte SÅÅÅ högt. Min maxpuls är högre än "normalt".
Kan det vara så att min kondition inte är obefintlig längre. Bara nästan obefintlig..? Ha ha!


Återigen kändes coren riktigt skön. Betydligt mer brännande styrkeövningar och statisk träning än förra passet. Däremot förstår jag fortfarande inte varför de olika instruktörerna kör olika koreografier...??

När jag kom hem passade jag på att ta ut hundarna, vilket gjorde att det blev ytterligare 20 minuter rask promenad. Lågintensiv träning = Burn, fat, buuuuuurrrrrn!!! ;-D

1 kommentar:

  1. Härlig träning, har man är det viktigt att kunna träna för att må bra. Planering är verkligen à och o.
    Kram

    SvaraRadera