lördag 9 april 2011

Frustrerande...!

Fredag eftermiddag/kväll avslutade med ett Body Pump-pass. Fick inte alls samma bra känsla som på måndagens pass... Det som kändes någorlunda bra var nog benböj, rodd, sida mage och bröst-övningarna. Smått frustrerande när man känner att man varken får "kontakt" med musklerna eller har orken att ta i max på vissa muskelgrupper. :-(

Dock fick jag glädjen att se en vän köra Pump (eller ett gym-pass över huvudtaget) för första gången. Hon såg väldigt frågande och förvirrad ut stundtals. Jag kände så väl igen mig själv, som man såg ut de första gångerna man gick på passet och inte hade en aning om vad "rodd", "ner i bott och pulsa" eller "ändra tempot till tre" var för kommandon...! ;-)

Nästa styrkepass får definitivt bli på gymmet så jag kan köra skiten ur varje muskelgrupp istället för den här "uthållighetsstyrkan"!

1 kommentar:

  1. Känner igen mig i din vän ;) Kör sällan gruppträning så glömmer det mellan varven, kör bara cirkelträning om jag kör gruppträning =) Det är dock grymt kul!!

    Som jag skrev i något inlägg för ett tag sedan, jag känner att jag måste väga mig varje vecka för att inte förlora kontrollen. Min pt är väldigt anti detta. Men jag jobbar på att våga ta bort vågen =)

    Kramar

    SvaraRadera