söndag 17 juni 2012

Det man saknar i motivation....

...får man ha i vilja!
Drog iväg min trötta, sega kropp till gymmet idag. Tänkte egentligen köra spinning, men det blev inte alls som planerat. Jag var där lite för tidigt så jag började värma upp lite på löparbandet. Benhinnorna kändes bra och jag körde på. Progressiva intervaller lät som en bra idé, tyckte tydligen min kreativa hjärna...


Jag sprang på tid: 3 minuters-intervaller och 1 minuts gåvila mellan varje. Alltså samma tid på intervallerna, men snabbare och snabbare tempo. Ju tröttare man blev, desto snabbare skulle man springa...




PANNBENS-BYGGANDE! ;-)

* 510 meter i 5,50-tempo
* 530 meter i 5,40-tempo
* 550 meter i 5,30-tempo
* 570 meter i 5,15-tempo
* 600 meter i 5,00-tempo

Jösses, vad nära jag var att spy sista halvminuten på sista intervallen. Tog mig nog lite vatten över huvudet med det tempot, på en relativt (för mig) lång intervall. Men skam den som ger sig. Det gick. Jag klarade det!!! Yeay! :-D


14 kommentarer:

  1. Gött, de är ju så underbart efteråt. Mycket bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Jiiihaaa!! Tuffa, tuffa du!! Precis så ska det vara!! Du är strong som inte ger dig!

    SvaraRadera
  3. Wihooo grymt jobbat!!! :) Ska försöka mig på intervaller i veckan jag med! Har tänkt göra det hur länge som helst känns det som men nu jävlar ;D

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat!
    Jag gillar att springa intervaller på löpband - är väl något av en masochist där. Kanske för att jag är en kontroll- och statistikfreak... intervaller gör då att man har massa annat att tänka medan man springer (dvs siffror och jämförelser). Hmmm..

    SvaraRadera
  5. Hej! Härlig pass du fick till. Älskar att ta ut mig hårt :)
    Det är så man utvecklas. Fin ökning med 5km-tempo mot slutet!
    Mvh/ Malin

    SvaraRadera
  6. Du och dina intervaller är så inspirerande! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  7. Intervaller på band - det är grymt. Och grymt skönt när man grejar det. Du är grym som grejade det!

    Nästan så att jag saknar det när jag läser om ditt besök. Det var ju ett tag sedan jag "tog i".

    SvaraRadera
  8. Yeha!!! helt rätt inställning. Du är min förebild!

    SvaraRadera
  9. Tusen tack för era fina ord! :-)

    SvaraRadera
  10. Urkas så hurtigt. Och jo min vän där är också en träningsnarkoman, vi är väldigt olika på den punkten. Haha.

    SvaraRadera
  11. Det där lät väldigt roligt! Det kanske jag skall testa fast kanske inte lika högt tempo ;)

    SvaraRadera