torsdag 14 juni 2012

Nypremiär...

...bjöd gårdagen på. Indoor Walking stod på schemat.
Förra gången (--> i Januari <--) när jag testade det första gången blev jag jättebesviken och tyckte inte att det gav någonting i princip.
I TAKE IT ALL BACK!  Alltså, jag förstår inte. Jag måste ju ha gjort något fel förra gången?! Passet var ju förvisso på "endast" 30 minuter då, jämfört med dagens 45 minuter, men ändå. Galet jobbigt!

Det var dessutom Activio (med pulsband) och inte en enda gång under hela passet (!) gick pulsen ner under 85 %. Den pendlade oftast mellan 87 och 90 %. Vid några spurtintervaller var den uppe i 93 %. Vid en kort, kort "paus" säger instruktören:
"- Se till att pulsen inte går ner under 70 %"

"Eh... Ingen risk hör du du...!" tänkte jag.  :-O




Efter passet var jag helt slut och tänkte åka hem, men kunde ändå inte motstå ett par styrkeövningar.  (Som att benen inte hade fått nog... *hrm*)  Det blev i alla fall:
  • Latsdrags 31,5 kg: 3 x 10 rep
  • Benspark 31,5 kg: 3 x 10 rep
  • Bencurl  31,5 kg: 3 x 10 rep

8 kommentarer:

  1. Schysst pass....perfekt med lite styrka efteråt!

    SvaraRadera
  2. Tufft och bra pass och du ser grymt deffad ut! ;-)

    SvaraRadera
  3. Nu får du upplysa en okunnig: vad är det? Går man inomhus? (Dumma frågor, jag vet. :) )

    SvaraRadera
  4. Wow! Höjer händerna mot taket och faller på knä! wow igen!

    SvaraRadera
  5. Har hört att det ska vara ASbra träning, men shit vilken pulsnivå! Jag är imponerad!:)

    SvaraRadera
  6. Häftigt att det var sådan skillnad på passen. Var det i januari med activio också? Olika instruktörer? Är klasserna förkoreograferade? Oj många frågor....

    SvaraRadera