söndag 11 mars 2012

Bästa terrängskorna?

När man inte kan springa får man ligga och titta på löparskor!

Jag letar efter ett par terrängskor till loppet i september. Det hade ju varit bra att springa in dem lite nu i vår och sommar tänkte jag. Jag fastnade lite för märket Inov8. De verkar ha många nöjda ägare. Däremot finns det ju hur många skor som helst inom märket... Hur vet man vilka som passar? (Ja, jag vet, man ska gå till en butik och få dem utprovade). ;-)

Har ni några terrängskor? Vilka i så fall och är ni nöjda?




15 kommentarer:

  1. Har ett par salomon speedcross c3 eller vad dom nu heter, de kräkgröna o älskar dom!=)

    SvaraRadera
  2. Åh, så himla TRÅKIGT att vara sjuk ju! :S Hoppas att du piggar på dig fort. Jag känner sammma... har NOLL träningslust. Vill bara sova :p

    Och jag har inga tips om terrängskor. Om du får några bra och hittar några sköna, tipsa på! :D

    SvaraRadera
  3. HAHA jaaa jag står där och hoppas lite i smyg att det ska bli jämnt sen bara nejjjj nu kommer jag få skäll ;) Du sitter som ett litet samvete på axeln HAHA!! :D:D Men det är bra ;)

    SvaraRadera
  4. Jag har inga :) Eller jo, jag har ett par men jag använder dem aldrig. (Fick dem för att jobba i vid ett event en gång, men det är klumpiga och obekväma). Fast jag springer ju väldigt sällan i obanad terräng också :)

    SvaraRadera
  5. Håller med, de ska inte vara jobbigt. Jag tror de kan vara en skön grej att ha gjort för mig. Så konstig grej egentligen. Vet inte vad jag svamlar om, haha!
    Jag har inga terrängskor, men säg gärna till vad du kommer fram till efter alla svar =)
    Behöver tips jag med!

    SvaraRadera
  6. Nej, jag har inte heller terrängskor. Kör för det mesta bara i spår så det behövs inte.
    Fast, just nu kör jag inte alls då... Så jobbig förkylning!

    SvaraRadera
  7. Ooooh... jag röstar på den gula skorna :)

    SvaraRadera
  8. Blir likadan när jag är sjuk.. Ibland är det dyrt att vara hemma med dator och internet :P

    Har inga terrängskor men köper alla mina träningsskor på Löplabbet, då vet man att dom passar just mig :)

    SvaraRadera
  9. Jag har ett par Salomon Speedcross 2, har dock inte provat dessa i terräng ännu utan bara på is/snö:)

    SvaraRadera
  10. sv: Jag länkade i bloggen, men här kommer det ;) http://madebymaryblogg.blogg.se/category/marys-tapas.html

    SvaraRadera
  11. Jag har flera, bl.a Adidas (kommer dock inte ihåg vad de heter) men mina fötter är inte överlyckliga i dem. :-(
    Jag har två olika oanvända par hemma just därför. Krya på dig!

    SvaraRadera
  12. Jag kör med samma som Susan, Speedcross CS, illgröna. Jag älskar dem!!

    SvaraRadera
  13. Jag har ett par Icebug, de är visserligen med dobbar och till för vinterlöpning, men de är jag supernöjd med. Och de ska ha "vanliga" terrängskor också som kan vara värda att kolla upp.

    SvaraRadera
  14. Nej inga terrängskor, skulle kanske behöva. Har tänkt att jag ska börja träna mer terräng och kanske köra tjurruset! Du får ge en utvärdering av dem du köper! Krya på dej!:)

    SvaraRadera
  15. Älskar mina Speedcross 3 (Salomon). Har varit mina vinterskor, men de får följa med ut i terrängen också. Inte för tunga, tighta om foten, bra stöd och bra studs. We like. (inga dobbar, bara grovt mönstrad sula)

    SvaraRadera