tisdag 20 mars 2012

Det gick ju inte så himla mycket bättre...

...på flacken heller.
Nästan sämre. Usch och fy, vad tungt det var idag! Jag är fortfarande lite slemmig i halsen (Obs! inte ont!) så jag funderade på att skippa dagens träningspass. Men så tänkte jag:
"Äh, det är nog bara latmasken. Det kommer kännas bättre när jag kommer igång".

Eh... eller inte! Benen kändes förvisso någorlunda pigga och det är den lilla positiva känslan jag tar med mig från det här passet. Men lungorna var inte på min sida. Brände, brände, brände i dem och ett smått illamående som hela tiden låg och lurade, trots att jag höll ca 7,30-tempo (?!) Nog för att jag sällan är känd för att vara snabb (eller särskilt uthållig) men det här kändes löjligt.

Efter 4 km gav jag upp. Jag hade ingen ork, what so ever!
Vi tar nya tag en annan dag. Som sagt, nu kommer solen. Förhoppningsvis kommer pannben och lungkapaciteten med den! ;-)

24 kommentarer:

  1. Tack =) Håller med, får nog sätta upp ett nytt mål :D
    usch, de där lät inte bra. Vila några extra dagar så ska du se att de bli bättre. Inte dåligt att du tog dig igenom 4 km iaf, en eloge till dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tog verkligen emot. Men tack ändå. :-)
      Skriv om ditt nya mål. *nyfiken* :-)

      Radera
  2. Jag älskar din "rundochgo"-blogg. Har bara varit inne på den andra tidigare. Den gillar jag såklart också men denna är ju helt (usch ska testa ett bloggord som modebruttorna kör med) FAB!

    Ha en FAB kväll ;-)

    SvaraRadera
  3. FAB??!! Oh my god, jag måste hamer läsare med roliga uttryck! ;)

    SV: Tur.... jag tror inte på tur. jag tror på kunskap!
    Jag är som Skalman,fast utan mat och sovklockan! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, du har rätt. Kunskap är viktigt. Men jag hoppas du förstod vad jag menade. ;-)

      Radera
    2. PS. Jag ska skriva "FAB" i din blogg nästa gång. :-D

      Radera
  4. "Vitkålscarbonara" är skitgott !! Jag lovar .. om du gillar vitkål vill säga .. ;)
    Tråkigt att du inte fått orken till 100% tillbaka. Kommer nog nu med solen får vi hoppas!

    =)

    SvaraRadera
  5. Det där låter inge´ vidare. Slemmig hals och brännande lungor. Kanske läge att ta det lite varligt ändå, blanda gång och löpning. Ja, jag vet - superfrustrerande typ av pass. Men längre tid i solen! :-)

    SvaraRadera
  6. Gah, segt. Lova att ta det lugnt nu tills du är riktigt frisk!

    SvaraRadera
  7. Jag håller en tumme för att du snart är helt bra, det låter jobbigt med halsen, även om den inte är ond.

    SvaraRadera
  8. Snart, snart är du tillbaka. Och då känns träningen FAB ;) igen... Å vad jag ska böra använda FAB, gillar't

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)

      Ja, Fia tycks ha satt ribban vad gäller kommentarerna. Bra gjort där! Hihi! ;-)

      Radera
  9. Nämen nämen! Kroppen behöver nog vila! Var snäll mot dig själv :)

    SvaraRadera
  10. Bara skaka av dig och glöm detta passet! Det kommer bättre pass....det gör det ALLTID!!! :)

    SvaraRadera
  11. Det TAR tid efter en förkylning. Lugn och fin nu. ha tålamod. Det vänder. Jag LOVAR!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är säkert så. Tålamod, vad är det? ;-)

      Radera
    2. Precis vad det säger.
      T-å-l-a-m-o-d.:-)
      Våga och ha mod att vänta in. Kom ihåg; inget är för evigt. Inte ens en seg kropp. :-)

      Radera
  12. Tack alla, jag ska försöka tänka positivt. :-)

    SvaraRadera
  13. Tråkigt att det inte kändes bra... Men du är snart back on track igen!
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Har också gjort så där nån gång och sen känt mig usel efter...men så kommer en ny dag! :)

    SvaraRadera
  15. Segt att försöka träna när kroppen säger ifrån. :( Hoppas du snart är på banan igen!

    SvaraRadera
  16. 4 kilometer är bättre än 0!!! Du kommer igen ska du se!

    SvaraRadera