söndag 25 mars 2012

Ok, jag erkänner...

...jag är lite lat.
Jag hade tänkt springa idag. Det blir inte alltid som man har tänkt sig... *harkel*
Underbart (och egentligen perfekt löpar-) väder, men just pga det fastnade jag på altanen med hela familjen inkl. mina föräldrar + bror och sen ville rumpan inte därifrån. Njöööööt av solen och värmen. Välbehövligt efter 4-5 månader av mörker och kyla!

Jag har redan tidigare märkt att jag dels är en kvällstränings-människa. Min kropp är (oftast) inte alls redo att köra pass på morgon/förmiddag. Gör jag det känns den bara seg och "mosig". Och det släpper (tyvärr) inte efter en stund heller.

Sen är jag dessutom en person tycker att det är LÄTTARE (!) att träna direkt efter jobbet. (Vilket kanske emotsägelsefullt?)  Dvs innan jag kommer hem och rumpan inte har hunnit känna hur bekvämt den där soffan, altanen, stolen, sängen är...
Så vardags-kvälls-tränings-människa är jag! Punkt. (Sen vet jag att jag borde "tvinga" mig ibland, men ja ja...) ;-)

Det får alltså bli en löptur imorgon, efter jobbet istället!
När brukar ni tycka det är bäst / lättast att träna?


12 kommentarer:

  1. Det får inte vara för tidigt men ändå helst på förmiddagn kring 10-11 är bäst. Kvällstid kan funka om det är löpning ute eller träna hemma men absolut inte kvällstid på gymmet :)

    SvaraRadera
  2. Spelar ingen större roll..
    När det passar in och kroppen är med:)

    SvaraRadera
  3. Jag är precis som du, direkt efter jobbet är bäst. Om det inte är lättare form av träning, typ rask promenad - det funkar på morgonen!

    SvaraRadera
  4. På morgonen "så har man det gjort" och slipper tänka på det mer.... inte för att låta negativ men det är den bistra sanningen ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag är en riktig morgontränare! Jag oroar mig för at annat ska komma emellan annars, så jag vill ha det gjort tidigt! :)

    SvaraRadera
  6. Det beror på vad det är: om det är löpning - förmiddag innan fika; yoga - på eftermiddagen/kvällen; gym - morgonträning efter träningen, men jag är så dålig att samla energi; pilates - eftermiddag; simning - eftermiddag.

    SvaraRadera
  7. På helgen. Efter skolan så är jag så trött i kroppen och på morgonen är jag också för seg. Jag springer helst mellan 11.00-16-00 på helgerna, det är perfekt!

    SvaraRadera
  8. Jag tränar också helst direkt efter jobbet innan jag har landat hemma för då finns det så mycket annat. Om jag är hemma emellan så byter jag om med en gång så att jag fortfarande är "på väg" till träning.

    SvaraRadera
  9. Som du, direkt efter jobbet. Förutom nu under mammaledigheten då jag föredrar att ha tränat klart under förmiddagen.

    SvaraRadera
  10. Morgonträning gillar jag mest! Med en stor kopp kaffe i magen som "bränsle" ..
    Sen mår man så bra hela dagen !!
    = )

    SvaraRadera
  11. På morgonen. Efter frukosten. :-)

    SvaraRadera
  12. Jag är nog som dig :) Direkt efter jobbet vore alldeles perfekt, men det händer aldrig. Nu är det kvällsträning istället och det funkar...Morgon...nae.

    SvaraRadera