lördag 3 mars 2012

Var tillbringar man fredag efter jobbet...

...om inte på gymmet? ;-)
Först blev det 10 minuters uppvärmning på crosstrainern. Efter det var det fullt fokus på ben, axlar, bisceps och triceps:

  • Benspark 38 - 31,5 - 25 kg: 3x12 rep.
  • Benspark ett ben, 11,5 kg: 2x15 rep per ben.
  • Bencurl 38 - 31,5 - 31,5 kg: 3x12 rep.
  • Bencurl ett ben, 18 - 18 kg: 2x10 rep per ben.
  • Lårpress inner 38 - 38- 31,5 kg: 3x12 rep.
  • Lårpress ytter 38 - 31,5 - 31,5 kg: 3x12 rep.

  • Triceps (maskin) 11,5 kg: 3x12 rep.
  • Triceps hantel 5 kg: 1x15 rep per sida.
  • Bisceps hantel 7 kg: 12-10- 6- (vila) -10 rep.

  • Hantellyft framåt 5 kg: 3x10 rep.
  • Hantellyft (rakt) åt sidan 4 kg: 2x12 rep.
  • Hantellyft åt sidan (90 gr vinkel i armbågen) 1x12 rep.
  • Hantel-serie 4 kg: 2x12 rep.
  • Baksida axlar ("rotation" hantel 4 kg): 1x12 rep.
  • Axelpress 5 kg: 2x10 rep.

Kändes som ett riktigt bra pass. Många övningar per muskelgrupp och det brände gott! 

Sen avslutade jag det hela med att testa lite löpning. 2 km blev det på 12:52. Lugn och fin känsla (trots att jag hade kört ett tufft styrkepass).

Jag kände av vänsterbenet (ja, alltså inte själva BENET men ni fattar) hela tiden, men det gjorde inte jätteont. Jag blir verkligen inte klok på detta...?! :-P
Nu ska jag till naprapaten igen på tisdag. Får väl se vad han säger. 

10 kommentarer:

  1. Grymt jobbat!! Hoppas benet blir bättre <3

    SvaraRadera
  2. Härligt, mycket bra jobbat!
    Vasd tråkigt att de fortfarande känns i benet :/
    Hoppas de går över snart!
    Jag fundera på om jag ska ta detta året som en träningsperiod och köra nästa år :)
    Så kul att ha mål att sträva mot!

    SvaraRadera
  3. Det var ett bra pass! Kanske "kopierar" det. Ibland när jag är på gymmet och står där med hantlarna så vet jag knappt vad jag ska göra med dem .. fantasin tryter. Ska nog skriva ner innan vad/hur mycket/antal reps jag ska göra innan.
    = )

    SvaraRadera
  4. Men, nu kan jag ha missat nåt här, men är det en konstaterad benhinna?

    Har ingen rekommenderat dig total vila från löpning tills det läkt ikapp i så fall?

    SV

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är inte konstaterat. Det är jag som gissar. Det enda jag fick konstaterat var att jag var sned i ryggen efter felbelastning (ett ben var kortare än det andra, och antagligen har vänsterbenet fått kompensera snedheten med att överpronera betydligt mer än högerbenet).

      Jag hade löpuppehåll på 3 veckor och kände inget alls när jag började springa igen, men det dröjer bara ett par gånger så känner jag av det lite svagt igen.

      Ska dit igen på tisdag, som sagt.

      Radera
  5. Hej!
    Vilken fin blogg du har :)

    Vill bara säga att kika in på min blogg, för snart kommer en tävling upp och varje dag kommer det upp en massa skönhetstips, mode, vardag osv!

    Skriv gärna en kommentar, eller flera <3
    Du kanske vill göra ett bloglovinbyte?

    SvaraRadera
  6. Jag beundrar er alla! Alltså ni som verkligen satsar envist på att bli vältränade. Vilken disciplin!

    PS. Ditt program ser ut som ren tortyr för mig. Just ja, rund är också en form... DS

    SvaraRadera
  7. After work på gymmet är det bästa :)
    Attans på benet! Hoppas verkligen att det blir bättre snart oh att naprapaten kan komma med goda råd!

    SvaraRadera
  8. Liten undran, vilken vikt kör du på hantellyft åt sidan (90 gr vinkel i armbågen)? :)

    Benhinneinflammation är inge kul. Hoppas det läker snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar köra 5 kg. Men det beror lite på dagsform och om jag ska köra 3x15 rep eller t.ex. 3x8 (lite tyngre). :-)

      Radera