torsdag 29 mars 2012

Nackspärr (?)

Jag som hade tänkt träna idag. Löpning eller styrka hade jag inte riktigt bestämt, men...
Sambon lovade t.o.m. att ta med sig alla barnen till äldsta sonens fotboll så att jag kunde komma iväg i lugn och ro. Vad händer...?
Jo, jag får nackspärr. (Eller något i den stilen)! Vad f*n...... Inte lätt (och förmodligen inte bra heller) att träna när man knappt kan röra nack- och axelparti över huvud taget.

Ja ja... Har jag tur har det släppt till imorgon. Eller hur länge kan sådant hålla i sig? :-(

10 kommentarer:

  1. Tråkigt, hoppas det går över fort!

    SvaraRadera
  2. Nämen stackare! Prova med varm vetepåse. Hoppas det går fort över!

    SvaraRadera
  3. Om du inte avskyr värktabletter tycker jag du ska knapra i dig några. Inte för smärtan, men för att kunna slappna av. Om du har ont så spänner du dig, och spänner du dig sitter spärren i längre.
    Och så värme förstås, som vetekudden mammaspring föreslår.

    SvaraRadera
  4. Men fy tusan. Hoppas innerligt de känns bättre nu! Testa att göra räkröran med avokado till vettja :)Stor kram

    SvaraRadera
  5. Ja vetekudde är det bästa! När sonen fick nackspärr gick det över på ett dygn!

    SvaraRadera
  6. Attans vilken otur. :( Ibuprofen + värme och/eller kyla (det beror lite på hur man är funtad: en del reagerar på värme, andra kyla, tredje växelvis). Grannfrun kör med spikmatta för att kurera nackspärr.

    Har man otur sitter det i en vecka. Ibuprofen brukar snabba på rejält. Krya på dig!!

    SvaraRadera
  7. Jag brukar träna ändå. (Om jag mår bra f.ö. vill säga) Det är ju inget "farligt". Gör det du kan. Kroppen säger ju liksom ifrån. ;-) Undvik dock värktabletter+träning. Ingen bra kombination för kroppen!

    SvaraRadera
  8. Aj tusan. Nackspärr är verkligen otrevligt. Hoppas det är bättre nu!

    SvaraRadera