lördag 10 mars 2012

Det där att kunna ge det allra sista...

...det gjorde verkligen Eldar Rönning på femmilen idag!
Så grym upphämtning har jag sällan skådat! De allra flesta trodde nog att Colognia (som låg precis i rygg före upploppet) hade segern i en liten ask när han halvvägs igenom upploppet gick förbi och ledde med en halvmeter.
Men Rönning vägrade ge sig. Han stakade för livet och fick sådan framåtvikt att han precis över mållinjen faller framlänges i någon slags "Anja Pärson-säl". Hihi! 

Men han vann! Såå otroligt motiverande att se idrottare på elitnivå som aldrig, aldrig, ger sig. Som har det där extra mentala styrkan, som gör att de klarar av att komma igen, trots att kroppen är helt fullständigt slut. När nästan alla andra har räknat bort dem, men inte de själva. I.N.S.P.I.R.E.R.A.N.D.E.!!!


Tidigare foto från sverigesradio/scanpix.

Men jag hoppas att det snart kommer ut en bild eller youtube-klipp på förloppet. Kolla in sporten idag. Annars missar ni något! :-)

3 kommentarer:

  1. Åh vad kul, hoppas jag blir lika nöjd med mina tights =)
    Jag kollade på femmilen och håller med, han stakade verkligen för livet. Vilken målgång, underbart =)

    SvaraRadera
  2. Så sjukt coolt med folk som har sånt "pannben"!!

    SvaraRadera