onsdag 16 maj 2012

Core, bröst och lite ben.

Igår kunde jag inte komma iväg hemifrån så det fick bli lite styrka i huset trygga vrå;

  • 3 st plankor a 60 sekunder
  • Armhävningar på tå, 10 stycken
  • Armhävningar på knä, 2 x 15 stycken
  • Utfall 3 x 15 stycken per ben
  • Knäböj 3 x 15 stycken

Inget jättepass, men det tog ungefär 20 minuter och jag blev andfådd och lite svettig, så nytta gjorde det nog. :-)

Idag hade jag tänkte köra lite...eh... ja, någonting. (Planering var det ja. Haha!) Men jag kände mig inte alls bra. Tror min mage har blivit lite intolerant mot mjölk (?) efter en lite längre tids antibiotika som jag nu har slutat med.
Envis som jag är fortsätter jag med mjölk och yoghurt, så jag får väl skylla mig själv. Bäst att ta det lugnt ett par veckor och se om det hjälper. Kroppen kanske återfår sitt immunförsvar igen om ett tag.

Det kan nog bli ett pass imorgon bitti istället. Håll tummarna! 
Ha en skön kväll allesammans. "Lilllördag" eller fredag eller vad det nu är?  ;-)


14 kommentarer:

  1. Jag brukar tänka så här: kroppen vänjer sig nog om man äter tillräckligt mkt av nåt! hahaha...så överdosera så försvinner det. promise däger dr Trillingnöten!

    SvaraRadera
  2. Usch då, bäst att undvika mjölk en vecka eller två då...

    Duktig du är som tränar hemma, det har jag aldrig disciplin till. Ett tips, bara i all välmening, är att köra magträningen sist, eftersom du annars tröttar ut den så att du kan tappa teknik i de andra övningarna som kräver bålstabilitet, tex knäböj. Ta inte illa upp! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut inte. Tack för tipset! :-)

      Radera
  3. Lite är bättre än inget! och trevlig långhelg!

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat! Ja det kanske vore bra att undvika mjölk ett tag...

    SvaraRadera
  5. Bra pass du fick ihop. Har du klarat av att äta mjölk innan borde det gå igen ju.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Låter som du tränar bra :)

    SvaraRadera
  7. Du är så otroligt ambitiös! Du borde ge order till mina gäddhäng till armar att göra armpressar nu på en gång! :)

    SvaraRadera
  8. Hellre lite och ofta än sällan och mycket! Prova probiotika för magen. Behövs i princip alltid efter antibiotika.

    SvaraRadera
  9. Bra jobbat!

    Jag är laktosintolerant. Ett tips är Arlas laktosfria mjölk, den är god!

    SvaraRadera
  10. Duktigt! Det är den dr lilla träningen som jag har så svårt att motivera mig till. Men det ÄR ju bättre äm inget, och skönt att bli svettig:)

    SvaraRadera
  11. Ps. Yogurt brukar fungera ok trots laktosintolerans. Det har vådligt lite laktos!:)

    SvaraRadera
  12. Ett pass ytterligare till kontot :) Styrka är alltid bra och kan man fixa det hemma så är det ju kanon.

    Brukar också köra lite då och då. Men nu var det ett tag sen och därför tog jag mig tid i måndags. Hoppas kunna fixa ett pass till i helgen.

    SvaraRadera
  13. Va duktig du är! Får aldrig ändan ur å köra hemma...

    SvaraRadera