fredag 4 maj 2012

Dynamiska utfall. Herregud...

Jag har lyckats få ett stort jäkla skavsår (blåsa som sprack) på hälsenan, pga nya vårskor... Jag ville gärna sprungit en sväng idag, men vågade inte chansa. Det är ju inte helt bekvämt om man säger så... Istället blev det Body Pump. Det var ett bra tag sen jag körde det, men konstigt nog kändes inte det särskilt mycket. Jag behövde inte sänka några vikter, vilket förvånade mig.

Något som hade tillkommit i koreografin var dynamiska utfall. Helt utan viktstång eller hantlar. Bara kroppsvikt. 
"Det låter lätt" tänkte jag när instruktören sa att det var utan, men herregud vad jag ångrade mig! Det var ju den jobbigaste övningen på hela passet...?! :-O

Hittade inte exakt den vi gjorde på nätet, så jag gjorde en liten fin ritning /beskrivning. Hoppas ni hänger med på hur jag menar... ;-)


Herregud vad mjölksyra man fick...!! Jag kommer förmodligen ha grym träningsvärk i helgen (som jag i och för sig alltid får som värst efter just Pump...!)

På söndag hade jag tänkt att köra ett långpass om hälen tillåter. Jag lyckades "tvinga" sambon att köpa med sig compeed-plåster hem. Funkar de bra? Någon som har testat?

15 kommentarer:

  1. Har aldrig testat den sortens utfall innan, men ska testa(eller inte:P)

    Plåstrerna kan vara bra, men de beror på hur såret är tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Ja tusch funkar precis lika bra =)

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte göra vanliga utfall längre (pga artros i tåleden) men har hittat en variant där jag har lägger det bakre benet högt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en bra lösning! :-)

      Radera
  4. En tuff övning, vågar inte ens testa med mitt kassa knä :)
    Trevlig helg och kul att du är frisk och tränar igen!

    SvaraRadera
  5. Snygg bild =) Hade jag aldrig vågat göra med mina knän, samlar på mig ledvätska när jag gör mycket utfall..

    Compeed är jag negativ till.. för mig har det allt för många gånger blivit värre av det =/ Tyvärr!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Är det SÅ de heter på svenska?? Jag brukar göra dem men kallar det switch lunges och de ÄR grymt jobbiga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, är det dessa du har skrivit om på engelska. Haha! Ja du ser... Språk och kommunikation. ;-)

      Radera
  7. Compeed plåster är skitbra (så länge det stannar på). Hur är det med träningsvärken idag? Själv är jag öm lite här och var. Och jag håller med: De dynamiska utfallen är inte att leka med (och jag skippar ändå att hoppa...) :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Baksida lår känns mest just nu. Får se om det är fler muskler som "ger sig tillkänna" under dagen och kvällen. ;-D

      Radera
  8. Ibland får man hitta alternativ träning om löpning inte fungerar. Det gjorde jag igår men ack så tufft det var att träna hemma efter mitt minipass utomhus jag gjorde häromdagen. Känner fortfarande av det....Visste inte ens att dem musklerna fanns...*haha*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den känslan är underbar tycker jag; när man hittar muskler som är nästintill oanvända! :-)

      Radera
  9. Hihi vi gjorde såna på funktionella träningen, sviinjobbigt!

    Ja jag såg att bhn stack fram lite, tänkte att det var fint med lite spets men vet inte det kankse blev för mycket haha?! Iallafall snett uppifrån då man visst såg bågarna också..... jaja får väl hoppas att alla var lika långa som mig så ingen kunde se ner ;P Hade kavajen stängd med ^^ hihi..

    SvaraRadera
  10. Jättebra illustration, jag fattar precis. Compeed funkar bra, vilket påminner mig om att bara använda "säkra" skor så här en vecka före varvet.

    SvaraRadera
  11. Den övningen är grym .. funkar på step-bräda med - blir då ännu jobbigare.
    Compeed är jättebra vid skoskav eller "inför" .. se bara till att vara torr under så det fäster ordentligt ..
    =)

    SvaraRadera