fredag 4 mars 2011

100 stycken armhävningar på 6 veckor?!

Sitter och tittar på "Biggest Loser". Åh, vad jag önskar att jag hade råd med en personlig tränare som kunde "köra skiten ur mig"! Tänk att ha en egen "Jillian" eller "Bob"! Man hade ju säkert avskytt personen i fråga i början, men som (nästintill) otränad vet jag säkert ändå inte vad som är bäst för mig... ;-)

Idag körde jag i alla fall fler armhävningar. Alltid något, då vissa av de andra övningarna jag testade inte känns "bekväma" än. Blev 15 stycken "fusk-armhävningar" (på knä). En ökning med 50 % sen förra gången. Inte så illa. Nu kommer väl träningsvärken imorgon igen. Men skam den som ger sig!

På tal om armhävningar. Läste någonstans att det fanns ett 6 veckors-schema som garanterade att man skulle klara 100 stycken (Ja, på tå....?!!!) när programmet var slut. De kan definitivt inte haft med någon som mig i de beräkningarna. Jag klarar ju knappt 2 st på tå.... Ha ha!



***************************************************************************
Uppdatering 20:02: Gjorde ytterligare 10 stycken!

1 kommentar:

  1. Hua nu måste jag ju med börja om jag inte ska halka för långt efter dig... Men jag ska pina mig på tå.... hmm säger jag nu innan...

    SvaraRadera