söndag 6 mars 2011

Frågetecknen hopar sig redan...

Tittade på damernas 3-milslopp i Holmenkollen idag. Gud, vilket härligt väder! (Även de i årets Vasa-lopp fick ju kanonväder!) Blev verkligen sugen på att köra nästa år.

Nu hopar sig dock frågetecknen (och faktiskt INTE vad gäller min framtida, förmodligen urusla skid-teknik) utan andra praktiska saker:
* Måste jag KÖPA längdskidor, pjäxor och stavar..? Det blir ju svindyrt!
* Dessutom vindtäta underkläder, underställ, "överställ", handskar m.m...?!
* Betala vallare på plats? (för jag har ju inga som helst kunskaper om sådant!)
* Träningsschema veckorna före?
* Hur/vad ska man äta?

Uj uj... Tur att det är ett helt år kvar!
Kikade även på hemsidan; www.vasaloppet.se
Funderade på om man skulle köra halv-vasan (45 km) istället för tjejvasan på 30 km? Bättre än att slippa "knö med kärringarna"..? ;-)

Sambon sa lite spydigt:
"Det beror väl på om du menar bättre för dig eller bättre för dem...?" (Tack för den!)

2 kommentarer:

  1. Jag blev också sugen på tjejvasan, eller halv-vasan nu... ;-)

    Jag har inte stått på ett par skidor sen jag var i början av tonåren. Och det var ett par skidor som man satte fast på ett par vanliga skor med läderremmar. Låter väl som en bra grund? :-D

    SvaraRadera
  2. Käderna kanske är dyra vid första köpet men.. köper du rätt kan du ha dem länge. Craft superunderställ, deras vindställ, handskar och mössa. Hanskarna är sköna att ha vid promenader

    SvaraRadera